Week of

 

med start imorgon!

2 thoughts on “Week of

  1. Åh jag har bara läst lite ur dem böckerna i skolan och har alltid tänkt att jag ska läsa dem senare, men det har liksom inte blivit av. Men i år har jag bestämt att jag i allafall ska ha läst en av hennes böcker. Nu är problemet bara vilken av dem jag ska börja med. Gillade verkligen Stolthet och Fördom när jag läste det lilla jag läste och så älskar jag filmen som är gjord av den. Men det gör lite att jag kanske ska läsa någon av de andra innan. Haha vad tror du? Ge gärna tips. Vilken av dem ska jag börja med? 😀

    • Åh jag önskar jag kunde få läsa Jane Austen för första gången igen! Den världens man bjöds in i var något utöver det vanliga. Som första bok skulle jag rekommendera att läsa Emma eller Stolthet och Fördom (som du läst lite av) just därför att de är, enligt mig, den verklige essensen av Jane Austen. Dessutom är de lika men ändå så olika. Vilket du kommer märka när du läser. Givetvis vill jag råda dig att läsa alla. Ett annat tips är att kolla upp ordningen som Austen skrev dem/publicerade dem i. Då kommer du nämligen tydligt märka hur mycket Austen växte som författare och hur böckerna åldrades med henne. När du är färdigläst ber jag dig att höra av dig igen. Vill så gärna höra dina tankar om dem 😀

Kommentera

