Mitt läsår

Så här såg mitt läsår ut 2012. Jag har ju inte läst så många nyutgivna böcker för året så istället blir det ju över det som jag har läst, gammalt som nytt.

Årets viktigaste bok: Niceville av Kathryn Stockett och (även om jag aldrig hann läsa den 2012) Torka aldrig tårar… av Gardell. De är viktiga böcker historiskt och därför blir de också viktiga att läsa.
Årets vackraste: Att vara med henne… av Alex Schulman. Bara så himla fin.
Årets trend:  Fifty shades! Need I say more?
Årets besvikelse: Elsa-trilogin. Inte för att jag hade höga förväntningar men ändå och Fifty Shades – del 3.
Årets långkörare: Fifty Shades- trilogin.
Årets nya favorit: Lucy Dillon och allra mest hennes; The Secret of Happy Ever After
Årets mesta läsplats: Soffan går nog faktiskt om sängen i år. Har varit trött om kvällarna
Årets positiva överrasning: Paris, chérie av Ida Pyk. Förvånansvärt bra skriven!
Årets bästa bok: Starter for 10 av David Nicholls
Bok som jag aldrig läste färdigt: The Hunger Games. Gör ett nytt försök 2013
Bok jag ville läsa men så blev det aldrig av: Sarah Waters – Främlingen i huset och Carolina Gynnings böcker om tvillingar, titeln är som urblåst ur minnet för tillfället.
Årets ögonvätare: Närmst: Niceville
Årets ‘in with the old’: A room with a view av E M Forster.

 

Kommentera

