SAMMANFATTNING: AUGUSTI

289dc31d1975afc5c841320d05d57a36

Hösten innebär även en lite premiär här på bloggen. Jag tänkte köra en liten sammanfattning på de böcker jag läst.
Augusti blev faktiskt en ganska bra läsmånad för mig.

Böcker jag läst: 

Torka aldrig tårar utan handskar: Kärleken – Jonas Gardell
Vi är inte sådana som i slutet får varandra – Katarina Sandberg
Warm Bodies – 
Isaac Marion
Nya kontakter – Sophie Kinsella
Vingar av glas – Sofie Trinh Johansson
Halvblod – Sofie Trinh Johansson
Cocktails for three 
– Madeleine Wickham
The Secret of Happy Ever After – Lucy Dillon (visserligen andra läsningen)

Antal e-böcker: 
5 , jag har verkligen kommit igång med det här att läsa på ”Paddan”
Antal böcker på engelska: 1

Bästa bok: Warm Bodies! Är ju också väldigt förtjust i The secret of.. men den har jag ju läst en gång tidigare. 
Sämsta bok: Cocktails for three gjorde mig riktigt besviken och lika så Vingar av glas, antar att jag hunnit tröttna på vampyr-temat.

Sammanfattning: Som sagt så har jag verkligen kommit igång med läsning den här månaden. Månadens tema har utan tvekan varit: Kärlek. Fast det är klart, det är sällan något annat i mitt fall. Temat kommer leva vidare även nästa månad och antagligen nästa också. Har också varit modig och gett mig på böcker jag aldrig trodde jag skulle ge mig på, läs. Torka aldrig tårar.
Jag har också insett att det tar ingen tid att läsa på ”Paddan” men däremot har jag saknat riktiga böcker.

 

Kommentera

