FRÅN A TILL Ö ELLER EN LISTA OM HARRY POTTER OCH JANE AUSTEN

Hittade den här hos Lotten och tänkte att det kunde vara en kul grej. Just nu är det fullständig recension torka här så vi kör på en lista istället.

Author you’ve read the most books from:

Ja nu är det ju såhär att kära J.K har ju skrivit sju böcker om Harry Potter och en kallad: Den tomma stolen, det blir åtta böcker och jag tror att det faktiskt är vad jag läst som mest av en författare. Sen blir det Jane Austen. Hm, kanske borde ge mig på Stephen Kings någon gång som en utmaning.

Best Sequel Ever:
Blir oftast rätt så besviken på uppföljare, tycker väldigt sällan att de håller måttet. Tror jag måste gå med typ Sagan om Ringen-trilogin här. De är ju liksom spännande rätt igenom.

Currently Reading:
From Notting Hill with love..Actually av Ali McNamara. Jag sa ju att min chick-lit höst var i full gång.

Drink of Choice While Reading:
Te. Te. Te. Te.

E-reader or Physical Book?
Som ni vet är jag ju ny på det här med e-böcker men för läsningens skull är det väldigt smidigt och så enkelt att få ner böckerna men jag skulle aldrig kunna leva utan riktiga, fysiska böcker i mitt liv. Sorry träden!

Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School:
Antagligen Casper i Vi är inte sådana som i slutet får varandra, eller han hade snarare varit en sådan person jag definitivt hade varit hopplöst förälskad i under hela min gymnasietid.

Glad You Gave This Book A Chance:
Två böcker; Torka aldrig tårar utan handskar, så jobbig att jag nu tar en paus innan jag börjar på nästa men så himla bra. Samt Sushi för nybörjare, fick mig in i Marian Keyes träsket som jag aldrig trodde jag skulle hamna i.

Hidden Gem Book:
Ojdå, jag vet inte. Säger väl Vägen till Mars av Eric Idle. Slänger också in Belle de Jour- En eskortsflickas öden och äventyr

Important Moment in your Reading Life:
Och så snubblar vi in på Austen igen men hade det inte varit för att jag ett påsklov bestämde mig för att läsa Stolthet & Fördom hade jag nog aldrig hittat tillbaka till boknörden inom mig. Vilket hade varit fruktansvärt sorgligt.

Just Finished:
Torka aldrig tårar utan handskar: Kärleken. Hade lite svårt att hitta rätt efter den.

Kinds of Books You Won’t Read:
Har nog skrivit ett helt inlägg om det men böcker som typ: Min mamma sa att jag var sjuk. Baserad på verkliga händelser. Har svårt för böcker där kändisar skriver om sin tuffa uppväxt  och dylikt. Sen är det klart att det händer ibland men jag tackar helst nej till sådant.

Longest Book You’ve Read:
Blir väl Harry Potter här igen. Harry Potter och Fenixorden som ligger på runt 1000 sidor.

Major book hangover because of:
En dag. Av två anledningar: för det första för att den var himla bra! för det andra så blev jag så chockad av slutet att jag var rädd för att börja på något nytt på länge. Tänk om det skulle komma smygande på en gång till liksom.

Number of Bookcases You Own:
Två. Fast den enda är en simpel Lack hylla från Ikea som blivit bokhylla med tiden. Får den nog i huvudet snart 😉

One Book You Have Read Multiple Times:
Harry Potter och de vises sten. Ja det verkar blir mycket Harry Potter här.

Preferred Place To Read:
Soffan

Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read:
Men det blir väl också kära Jane men ur Emma, eftersom det är det enda jag kan komma på, det lyder: If I loved you less I might be able to talk about it more. När Mr Knightley yttrar de orden blir jag bara sådär nipprig.

Reading Regret:
Flickan med de röda skorna. Gick bara runt och var ledsen hela tiden. Det var inte alls bra för mig.

Series You Started And Need To Finish (all books are out in series):
Hungerspelen. Har fortfarande svårt att läsa om de stackars barnen. Får se längre fram om jag ger det en chans till.

Three of your All-Time Favorite Books:
The Curious Incident of the dog in the night time av Mark Haddon
Emma av Jane Austen
Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda

Unapologetic Fangirl For:
Men gud kan man säga Henry Tilney. Är ju upp över öronen förälskad i denne karl. 

Very Excited For This Release More Than All The Others:
Tjatigt kanske men den nya Bridget Jones boken. Heja! Heja!

Worst Bookish Habit:
Jag köper alldeles för många böcker. Har böcker i bokhyllan som köptes för fyra år sedan och som jag fortfarande inte läst. Dessutom är jag grymt duktig på att börja läsa en bok och mitt i allt intressera mig för något annat. Det händer väldigt ofta.

X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book:
Där hamnade Breaking Dawn. 

Your latest book purchase:
Breakfast at Darcy’s av Ali McNamara. Jag älskar Amazon.

ZZZ-snatcher book (last book that kept you up WAY late):
Warm Bodies. Läste färdigt den klockan två-tre på natten.

Ålder då du lärde dig att läsa:
5 år. Läste stolt för kamraterna men de trodde inte att det stod vad jag läste.

Äldsta boken du har läst (i originalutgivningsår):
Det är väl också Austen då. Förnuft och Känsla gavs ju ut först år 1811.

Överst i din olästa bokhög (d.v.s. vilken bok som du inte har läst innan kommer du att läsa härnäst):
Det blir antingen Austenland eller Torka aldrig tårar: Sjukdomen. 

One thought on “FRÅN A TILL Ö ELLER EN LISTA OM HARRY POTTER OCH JANE AUSTEN

Kommentera

