En sån lista igen: Utmaningen

Jippi, turen kom till mig. Jag blev utmanad av söta Elina. NU KÖR VI! Många listor nu men jag är snart tillbaka med lite recensioner. Ska bara läsa klart om Anna och Etienne först!

1. Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig till att börja blogga?

Jag har bloggat tidigare men då mest halvhjärtat. Det har liksom aldrig blivit något av det. Men så en varm, riktigt varm, sommardag när vi satt och pratade böcker (som vanligt) sa Anna: ”Ja har tänkt på det här att ha en bokblogg.” ”JA” utbrast jag. För det kändes så självklart. Det var klart att vi skulle skriva om böcker. Så på den vägen blev det och till en början handlade det mest om att tipsa varandra vad vi läst och diskutera de böcker vi båda läst. Nu har Anna sakta försvunnit från bloggen men hon finns fortfarande kvar i mitt liv och tvingar mig att läsa böcker som jag aldrig valt ut själv. Tack Anna!

2. Hur väljer du ämnen att blogga om?

Ämnet är ju böcker sedan jobbar jag fortfarande på att hitta intressanta bitar som utgör bloggen. Till en början försökte vi (läs. jag) oss på djupa diskussioner om olika saker men jag har liksom kommit fram till att Bookclubben ska inte vara en sådan sida. Det ska vara en mysig dricka te-och krypa längre in under filten bok. Som en hemtrevlig bokhandel och ge samma känsla som en riktigt bra bok ger. Det ska kännas hemma här typ.

3. Vad vet de flesta inte om dig?

De flesta i min närhet vet egentligen inte att jag är en hopplös romantiker, det vet bara jag och ni nu. Lovar ni att inte berätta det för någon?
Inte heller vet de att min högsta dröm varit densamma sedan jag lärde mig skriva. Att bli författare såklart! Tråkigt och nästan förutsägbart för någon som driver en bokblogg men ack så sant.

4. Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Min bokstil: Romantiskt. Klassiskt. Udda.

5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?

Allt det där vanliga, lyssna sönder låtar av Bastille, se filmer baserade på böcker eller av Wes Anderson, ta långa promenader med Flight of the Conchords i öronen, fotografera saker ur konstiga vinklar, dricka jordgubbste tillsammans med Anna och givetvis läsa massvis av böcker men det är väl ganska självklart?

2 thoughts on “En sån lista igen: Utmaningen

Kommentera

