CALLING ROMEO

författare: Alexandra Potter
utgiven: 2011
antal sidor: 369

How would you feel if you were stood up? Embarrassed? Upset? Pissed off?

Så börjar Alexandra Potters bok. Juliet letar efter sin Romeo. Vilket hon en gång i tiden trodde Will var. Men nu är hon inte riktigt säker. När han på Alla hjärtans dag inte dyker upp på deras dejt får hon nog. Hon rusar ut från restaurangen och där utanför, som om det inte var nog, så blir hon dränkt på grund av en idiot i en sportbild.
Idioten visar sig vara Sykes. Ursnygg och dessvärre Juliets rival. Men trots detta kan hon inte hjälpa att känna sig dragen till honom. Kanske är Romeo en mörk främling eller så är han faktiskt närmre än hon tror…

Jag trodde efter Me & Mr Darcy att allt som det stod Alexandra Potter på var jag tvungen att gilla. Men den här gången blev jag besviken.
Storyn håller inte riktigt, den ligger för nära allt annat vi läst i våra dagar. En typisk chick lit så att säga. Jag är inte heller särskilt förtjust i Juliet, huvudkaraktären. Hon är gnällig, ytlig och jag blir fort trött på hennes ”gräset är grönare”-teori. Dessutom håller inte riktig början, den stämmer inte överens med de relationer som utvecklas längre fram och dess intriger.
Det är mycket synd eftersom det finns en uns doft av Sex and the City möter Lucy Sullivan men det håller inte jämnt genom hela historien. Slutet räcker för att mätta mig men tyvärr är karaktärerna i boken huller om buller. Det blir liksom ingen ordning på någonting.
Jag är ledsen över att behöva säga att jag inte alls blev imponerad, men Alexandra, jag ska ge dig en chans till. Eller två.

Kommentera

