READING HABITS TAG

Jag blev taggad av BokrecensionerNu att göra den här listan. Superkul en fredag när man precis tänt öppna spisen, tänker jag.
 1) Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa? 

För tillfället blir det mest sängen eftersom min nya läshörna håller på att renoveras.

2) Bokmärke eller random pappersbitar?
Vad som ligger närmast när jag öppnar boken. Skulle dock vilja ha ett vackert bokmärke. Får väl ge mig ut på nätet.

3) Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller efter ett visst antal sidor? 
Oftast får jag ta en paus/ sluta när mina ögon skriker efter nåder men annars är det så att jag måste läsa till när en sida har meningsavslut (punkt) längst ner på sidan. Om ni är med?

4) Äter du eller dricker du någonting när du läser? 
Jadå, jag dricker te och kaffe i mängder. Äter sällan när jag läser men en kopp varmt måste man ha i alla fall vid höst.
För att förstärka känslan 😉

5) Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n medan du läser?
Musik kan hända, för att stänga ute världen och då blir det mest klassiskt/instrumental musik. Men min hjärna kan inte ta in både sång och läsning samtidigt. Dessutom är det hopplöst att läsa på svenska och lyssna på svensk musik samtidigt likadant på engelska.

6) En bok i taget eller flera samtidigt? 
En i taget. Man kan inte leva flera liv samtidigt.

7) Läsa hemma eller överallt?
Långa resor och hemma men är jag fast i en bok kan jag nästan på läsa när jag är på fest. Men då är det en RIKTIGT bra bok!

8) Läsa högt eller tyst i huvudet? 
Tyst i huvudet. Vilket för några hundra år sedan hade tagit som superkrafter, någon annan som brukar titta på QI?9) Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken? 
ALDRIG! Inte ens om det är hundrade gången jag läser bok. Varför gör man det?

10) Bryta rygg eller inte? 
Det är jobbigt. Lånade en bok av en vän en gång, den var som ny. Jag nämnde att jag knappt vågade ta boken för jag var rädd för att förstöra. Då tog hon den, bröt ryggen och sa: ”Nu behöver du inte vara rädd längre.” Jag höll på att svimma!

11) Skriver du i böcker?
Jag brukar ringa in fina stycken.

12) Vilka taggar du?

Elina (om du inte redan gjort den)
Sen tycker jag att alla ni som inte gjort den och vill göra den ska få chansen!! VARSÅGODA, det är ju fredag 😉
2 thoughts on “READING HABITS TAG

  1. Pingback: Reading Habits Tag | ielinashylla

Kommentera

