TOP TEN TUESDAY

af88d4e2f96a9819b0812752e7ba581f

Temat lyder följande:
Top Ten Book Turn-Offs

Såhär tolkar/tänker jag:

  1. När folk bara dör
    Exempelvis som En Dag. Bra bok men det testade min lojalitet i slutet ganska mycket. 
  2. När karaktärerna velar
    Jag börjar bli trött på alla Bella-Jacob-Edward relationer. Ena dagen älskar de en och nästa en annan. Snark!
  3. När författaren tappar/inte behärskar språket
    Alltså Fifty shades är ju hemsk. Sedan tänker jag på alla böcker där författaren helt plötsligt ändrar språk. HJÄLP!
  4. Botten intriger
    Tänk dig att författaren bygger upp något stort, ett himla intrig eller dylikt och så blir det bara en småsak. 
    Typ Fifty Shades igen, med alla händelser som Mrs Robinson och Jack Hyde vilka är över på två sidor. Eller Marshmallows till frukost, usch!
  5. En hemlighet som ingen annan vet
    Sedan får man reda på att det är att de inte är äkta blonder (exempel) och det är det som är hemligheten. 
  6. Eller hemligheter man får reda på sista sidan
    Alltså nej, läsa en hel bok där de bara tjatar om något som man ALDRIG får reda på! 
  7. Alla böcker där karaktären tjurar genom hela boken
    Jag älskar Lucy Dillon men hon testar mig också med bla Natalie i Herrlösa hundar… Natalies tjat om barn i halva boken ger mig besviken. 
  8. När boken inte alls stämmer in på vad som står i ploten.
    Blir lite arg när jag läser böcker och undrar om det verkligen var denna jag valde ut i bokhandeln. 
  9. Fega karaktärer som aldrig kommer till skott med saker
    Precis som det står
  10. Och så givetvis allt som får en att bli så illa till mods att man inte kan fortsätta
    Åttio dagar gult, åttio dagar gult, ÅTTIO DAGAR GULT!
2 thoughts on “TOP TEN TUESDAY

Kommentera

