ENKÄTDAGS!

a49b6df1fc6150a1b9f7ce561014d37e

Hittade denna hos BlandBöcker och blev genast sugen på att svara.

Vad läser du just nu?
Har ÄNTLIGEN börjat på  Vi måste sluta ses på det här sättet av Lisa Bjärbo & Johanna Lindbäck
Vad kommer du att läsa härnäst?
Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald
En bok du sparat till ett speciellt tillfälle?
Förr eller senare exploderar jag av John Green. Måste ladda upp lite.
Den senaste boken du gav upp?
Death comes to Pemberley av P.D. James, jag kom liksom inte riktigt in i den. Gav nästan upp Åttio dagar också…
Den första boken du läste på engelska?
Misstänker att det var The Curious incident of the dog in the night time av Mark Haddon. Det är den första jag kan minnas var på engelska i alla fall. 
Den senaste boken du läste på svenska?
Ja, det är ju Vi måste sluta ses och innan den var det Det borde finnas regler!
Kan du citera några dikter?
Stop all the clocks cut off the telephone (W H Auden-så himla fin!)
She dwelt among untrodden ways (Wordsworth)
Sen den där I carry your heart with me I carry it in my heart ( E E Cummings)
De kan jag rätt så bra. Ni får väl möta mig någon gång och utmana mig!
Hur hittar du tiden att läsa så mycket som du gör?
Jag tar mig tiden. Oftast är det lättare när boken är riktigt bra, men det vet väl ni också! Sen pendlar jag till en skola vilket tar ca en timma på vardera håll och då finns det tid för att läsa.
Vilka nya boksläpp ser du mest fram emot den här hösten?
Har gjort en annan lista på det och den ser väl likadan ut.
2 thoughts on “ENKÄTDAGS!

Kommentera

