TOP TEN TUESDAY

e8fc41da5646ee42ef6fc257b74b5cd2

Då kör vi ännu en Top Ten Tuesday.

Veckans ämne:
Top Ten Books I Was ”Forced” to Read (either by teachers, friends, other bloggers, book club) — doesn’t necessarily have to be a BAD thing. Could be required reading, yes, but also book club, or just super enthusiastic friends ”making” you read something!

  1. The Curious case of the dog in the night-time – Mark Haddon
    Tänka sig att jag aldrig skulle läst den här boken om det inte varit för skolan. Så hemskt!
  2. Boktjuven – Mark Zusak
    Skolan här också. Det där med skola var kanske inte så dumt ändå.
  3. Stolthet & Fördom – Jane Austen
    Alla pratade ju om Jane Austen så jag var ju tvungen att kolla upp vad hysterin handlade om. Och resten vet ni ju.
  4. 50 shades of Grey – EL James
    Kan ni fatta att min egen mor insisterade på att jag läste dem? Jag är fortfarande i chock.
  5. Sputnikälskling – Haruki Murakami
    Jag hade en vän som tjatade så om den här Murakami. Jag ångrar nästan att jag var svag och gav med mig här. (Ja jag vet att man egentligen ska tycka om den här killen men jag kan tyvärr inte det!)
  6. Twilight – Stephenie Meyer (om någon inte visste det)
    Också grupptryck och ja, det var ju..en spännande tid i mitt liv.
  7. Odysséen
    När jag läste litteratur för något år sedan. Ganska stolt över mig själv, att jag tog mig igenom den. Ungefär som milen.
  8. Körkarlen – Selma Lagerlöf
    Även den här för litteraturkursen. Så fick man läst något annat än Nils Holgersson av den damen.
  9. The Killers – Ernest Hemingway
    Ja, nu är egentligen detta en novell men duger den för litteratur på Högskolenivå så duger den här. Hemingway ❤
  10. Den unge Werthers lidanden – Goethe
    Den här höll jag ju nästan på att glömma! Med risk för att vara förutsägbar: Himla fin bok! Läs så mycket litteraturkurser som ni kan!!
4 thoughts on “TOP TEN TUESDAY

  1. Det är flera stycken här som jag också vill läsa, som Goethes lidande vilken jag bara har läst utdrag ur 🙂 Och den första boken har jag till och med i bokhyllan fast dock ännu oläst.

Kommentera

