Bump in the Night Tag

Jag fick den här listan att göra av Elina och det var ju himla roligt. Nu kom den lite efter Halloween och så men jag kör ändå och snälla döm mig inte för hårt, den här genren är inte mina starkaste men jag tackar ju aldrig nej till en utmaning.

  1. Vad är din favorit när det kommer till övernaturliga väsen att läsa om?
    Räknas zombies? Det måste de göra. Så jag säger zombies.
  2. Vilken scen (från vilken bok som helst) är din mardröm att vara med om?
    Alla scener i Harry Potter där de stöter på en dementor. They scare the crap out of me!
  3. Om du skulle besöka en läskig setting/plats i en bok: Vilken skulle du besöka och varför?
    Ah men Trannsylvanien eller dylikt. Hur coolt?
  4. Vilken bok var så tråkig att du nästan somnade i en evighet när du läste den?
    Den senaste jag kan minnas som var riktigt tråkig var Kodnamn: Verity. Fastnade inte alls tråkigt nog,
  5. Vilken bok skulle du kunna riva ut några sidor ur för att göra den bättre?
    Marshmallows till frukost. Tyvärr. En del av storyn var inte bra, inte bra alls.
  6. Vilken elak karaktär skulle du vilja förvandla från ond till god?
    Jakabok från Clive Barkers Mister B. Gone. Kan inte förklara det utan det är bara är så.

Och de snabba lyder såhär:

  1. Vilken är din favroritvampyr?
    Nu har jag väldigt lite att röra mig med här  i stort sett det enda jag läst i vampyr-genren är Twilight och Halvblod och utav alla vampyrer som existerar i dem så får jag nog säga att jag gillar Emmett och Garrett.
  2. Vilken är din favoritvarulv?
    Ungefär lika dålig på varulvar så han den där lille killen i Twilight-serien. Seth? Heter han så? Ja, han får det bli!
  3. Vilken är din favorithäxa?
    Sabrina? Alltså herregud vad jag är dålig på övernaturligt märker jag.
  4. Vilket är ditt favoritmonster?
    R ur Warm Bodies, alltså han är ju inte så hemsk men han är ju zombie och det är ju ett monster. Men han är ju ett snällt monster och därför tycker jag om honom.
  5. Vilket är ditt favoritspöke?
    Haha, Nästan Huvudlöse Nick. Så klart!
  6. Vem är din favoritmördare?
    Patrick Bateman, I guess. Han är ju rätt så intressant.
2 thoughts on “Bump in the Night Tag

  1. Vad kul att du valde att göra den! (: Det roliga är ju att det finns tolkningsmöjligheter och många möjliga svar på frågorna. ;D Jag fick panik för att jag knappt kom på ett spöke jag hade läst om (fast jag säkert läst om en del…). ^^

Kommentera

