Top Ten Tuesday

Mina vänner det känns som sist vi sågs var också förra tisdagen. Vad tiden går fort och vad tyst här blivit. Mycket kan bero på mitt febrila letande av boende då jag flyttar till en av Sveriges större städer till årsskiftet. Men nu är vi här igen, tisdag och en lista. Ett tema som passar lilla mig utmärkt. Kanske ska utmana mig själv och faktiskt göra om dem längre fram.

November 12: Top Ten Covers I Wish I Could Redesign

 bild1Kanske beror det på att jag inte gillar boken men det här omslaget..ja inte säger det mycket. Himla tråkigt!

IMG_0045

Nick Hornbys böcker i alla ära men detta är inte den första boken jag skulle lägga fram på sidorbordet.

IMG_0046

Det är tur boken är så bra för det här omslaget skriker daterat. Cred för färgerna dock, sticker ju ut i mängden.

IMG_0047

Samma gäller för Mannen som älskade Yngve. Vad ska jag säga. Hade det inte varit för den gula 5 för en tia prislappen hade den kanske klarat testet med nöd och näppe i alla fall.

IMG_0048

Ytterligare en Hornby som inte riktigt klarade mitt test. Egentligen beror det mest på ögonen. Hade de plockats bort hade jag nog inte haft något problem med boken.

IMG_0049

Detta känns mer som en självhjälpsbok än en fruktansvärt bra Ishiguro bok. Dessutom en sådan självhjälpsbok som man kunde hitta i alla Sök och finn-butiker på 90-talet.

IMG_0050

Tyvärr är de flesta omslag till Mankells Wallander böcker totalt intetsägande enligt mig men det här var nog värst.

IMG_0053

Tycker även den här boken skulle behöva ett litet lyft. Vet egentligen inte vad de vill säga med omslaget heller.

IMG_0051

Agatha Christie i alla ära men det omslaget är ju gjort av ett barn.

IMG_0052Misstänker att det här också är personligt men snälla Marklund böcker med dig själv på. Är det inte en biografi av något slag så känns det mest egotrippat att vara på omslaget. Alla vet ju vem det är så en bild behövs nog inte för att förtydliga.

2 thoughts on “Top Ten Tuesday

Kommentera

